Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Tehot kadoksissa
#1
Sain kasailtua SM77:n lopultakin ajokuntoon mutta ajotesteissä ilmaantui uusi ongelma. Ylämäkiin ajettaessa moposta loppuvat tehot kokonaan, pikkuisen jyrkemmässä mäessä joutuu jo ykköstä hakemaan. Ei tuo noin hengetön ollut ollut kun sillä itse poikosena ajelin. Kylmänä lähtee ensi polkaisulla käyntiin mutta lämpimänä potkituttaa välillä paljonkin. Sylinteri on porattu ja sähköpuolelle laitetu uudet tulivehkeet joten en oikein ymmärrä koneen käytöstä?
Mitä neuvoksi?
Hae
Vastaa
#2
Ne uudet tuli vehkeet. Onko siäjöessä? Kärki väli sen ja 0,30mm ja sytty ennakko siinä kun1,7-2,1mm seutuvilla?
Ja se porruu välys on kunnossa? Eli porruulla ollut mäntä mukana jolloin amattimies saanut välyksen kohilleen? Toki voepi olla ammatti nainenkin joka on porannu...
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#3
Moottorikoneistamolla porasivat ja uusi mäntä tuli sieltä mukaan. Kärkiväli 0,35 ja ennakko 2mm. Mopo käyttäytyy samalla tavalla kun se pentuna tuli ajettua väljäksi , mutta silloinkin tehoja oli enemmän. Tasaisella maalla menohaluja on vielä kohtuullisesti, mutta ne loppuu ensimmäiseen mäkeen.
Hae
Vastaa
#4
Käypikös liika rikkaalla? Onkos säätö suutin? Ja mikä ilman puhistaja?
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#5
säätösuutin on Bingin kyljessä ja ilmaa puhdistaa orginaali Solikan verkko.
Hae
Vastaa
#6
Kokkeileppa löysäillä ne pakoputken kiinnityspultit tai ottaa putki kokonaan veke.. Jos se putki on täynnä mustaa mönjää tai jotain töhnää niin sillon pakokaasut ei pääse ulos. Kova meteli siitä tulee kun testaa ilman putkea mutta se ei maksa mitään.

Niin ja ilmanputsarin vois ottaa pois ja testata ajaa pikku lenkki ilman sitä. Jos kaasarikaan ei ole missään kovin ihmeellisessä asennossa (kovin paljoa alaviistossa tms) niin tästä en keksi enempää vaihtoehtoja.
Hae
Vastaa
#7
Katselin tänään vielä kaikki säädöt läpi ja ne olivat ok. Nakkasin kannentiivisteen pois ja mopon kulkeminen piristyi huomattavasti ja tulpan värikin lähestyy jo oikeaa. Etu- ja takaputken saumasta itketti ajon aikana yllättävän paljon mustaa öhnöstä eli olikohan putki kuitenkin mennyt seisonnan aikana tukkoon.
Hae
Vastaa
#8
Eli jälleen kerran toho vanhin voitehista Cool
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#9
Jos kyseessä ei ole kovin hyvä kuntoinen putki, niin hyvä keino on työntää putki vähäksi aikaa (noin minuutiksi) ahjoon ja odottaa että se hehkuu punaisena. Sitten kun se on jäähtynyt KUNNOLLA, eli siihen kärsii koskea kädellä, niin sitten naputtelet sitä jollain hienovaraisella puuhalolla tai jollain vastaavalla Hymy eipä ole karstaa sen jälkeen.
...
Vastaa
#10
Ei löytyneet kadonneet pollet pakoputkesta. Muistelinkin että pidin sen melko puhtaana aktiiviaikoina. Ainoa muutos konetta kasatessa oli että laitoin tukkoon apukammion reiät ja tämän ei käsittääkseni pitäisi vaikuttaa ainakaan tehoja vähentävästi.
Hae
Vastaa
#11
vuotaakos kampiakselin stefa jolloin saa sitä kautta öljyä ja tukkoinen käynti? se selittää myös pakoputken itkemisen.
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa


Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
Sad SM export viimeisetkin tehot kateissa mökkisolikka 4 5 097 04.08.2010, 23:33
Viimeisin viesti: solifer sm 86
  Kipinä kadoksissa. Hiltune 7 5 901 05.07.2010, 18:36
Viimeisin viesti: Hiltune
Sad Tehot hukassa Perunakeisari 10 4 428 06.10.2006, 23:45
Viimeisin viesti: JarBa

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML