Viestejä: 1 616
Liittynyt: 03.03.2011
Kaksi Suputtia löytyy, ja kolmatta etsin.

tänään niputin koneen kasaan uudella stefalla, ja öljyillä. Toimi viitisen kilsaa moitteettomasti, mutta sitten kun repäisin kolmosella piikillä keulan ilmaan kone "väsähti" heti. Tuon nykäisyn aikana käytin hetkellisesti huippukierroksia. Noo röpeltäen ja loppumatkan työntäen kotiin, ja verstaalla magneeton koppa pois ja aloin pyöritellä magneettoa. Sitten hoksasin että mitä helv"""" kärjet ei aukea ollenkaan... Noo otin vauhtipyörän, ja kärjet irti, ja mitä vi""ua; kärjet oli "hitsaantuneet" kiinni! Ne irtosivat vain kun työnsin ruuvimeisselin niiden pintojen väliin... Mitähän kummaa tuolla riemurasiassa oikein tapahtuu?
Uusilla kärjillä tulille ja taas toimii,,,, mutta kuinka pitkään?
...
Viestejä: 430
Liittynyt: 30.01.2010
15.11.2012, 2:07
(Viestiä muokattiin viimeksi: 15.11.2012, 2:09, Henk.)
Itseinduktio varastoi energiaa sytytyspuolan käämin magneettikenttään, virran äkillisesti tippuessa tämä vastustaa virran pienenemistä kasvattamalla virtaa, eli tuomalla energian sieltä magneettikentästä takaisin piiriin aiheuttaen virtapiikin ja tämän valokaaren joka on hitsannut kärjet yhteen. Eli olisiko tulppa päässyt kostumaan niin paljon, että päästänyt virran itsestään läpi ja sytyttänyt kärkien välillä?
Viestejä: 1 616
Liittynyt: 03.03.2011
Sähkömies kenties?

ei se minusta tukehtunut, nykäisin jostain 2/5 osa kaasusta keulan pystyyn ja vastasi kaasuun normaalisti. Moottori hyytyi vasta kun kierrokset kävi huipulla.
...
Viestejä: 173
Liittynyt: 17.01.2012
..Nii kuka se oli ku sano ettei kärjettömistä sytyistä oo mitää hyötyä?
Viestejä: 1 616
Liittynyt: 03.03.2011
En tiedä...
...
Viestejä: 430
Liittynyt: 30.01.2010
Pohdiskelin asiaa, ja vika taitaa olla todennäköisesti tulpassa tai tulpanjohdossa. Eli virtaa ei ole mennyt tulpalle asti tai sitten tulppa on päästänyt sen läpi ja sytytys tapahtunut kärkien välissä.
Viestejä: 1 616
Liittynyt: 03.03.2011
En tiedä, kumma juttu. Nyt ei kuitenkaan riitä enää kiinnostus tälle projektille, ja jätän sen tuonne tallin perälle lahoamaan/odottamaan innostusta. Nyt keskityn noihin Exportteihin, ja 84sen SM:mmän entisöintiin.
...
Viestejä: 44
Liittynyt: 02.07.2012
kiva

. Kesityt vaan suzukeihin!
Viestejä: 259
Liittynyt: 27.04.2010
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...
Viestejä: 430
Liittynyt: 30.01.2010
No huh huh. Täällähän ollaan taas ajamassa Tomosta kovasti maanrakoon.
Eihän se todellakaan mikään paras ole, mutta mielestäni todellakin kuuluu ja sopii näihin; kaikkine äänineen, ominaisuuksineen ja mahdollisuuksineen.
Viestejä: 1 616
Liittynyt: 03.03.2011
17.11.2012, 20:55
(Viestiä muokattiin viimeksi: 17.11.2012, 20:55, MopedRacer.)
Elämä on... On mulla vielä yksi ässä hihassa,,, mutta aika näyttää toteutuuko se. Ja Solifer ja Tomos kuuluu yhteen enkä niitä halua erottaa mitenkään
...
Viestejä: 259
Liittynyt: 27.04.2010
Tomos on helvetin hyvä kone aina silloin kun se toimi...
Asiasta potkukelkkaan Am6 Solikassa vois olla aika näky

Kaverilla Suppanassa 70cc pytyllä ja satanen menee helposti
Hommat hanskassa ja hanskat hukassa...
Viestejä: 1 970
Liittynyt: 01.03.2010
Vaikka sananvapautta arvostan tekisi mieli silti laettaa lukkoon tämä ketju,hirveetä luettavaa ylempänä!
Solikka miehet haakkuu kilpaa tomosta

¨
No joo ei ihmekkään jos se ee kestä jos viriä rankemmin,itsellä ollut aena korkeintaan tehari tomoksessa ilman onkelmaa...
rahalla saa ja solikalla pääsee
Viestejä: 1 616
Liittynyt: 03.03.2011
Solikkamies olen mutta tomosta en allekirjoita. Thermomat on paras kone, mikä on Soliferiin koskaan istutettu.
...
Viestejä: 1 616
Liittynyt: 03.03.2011
Saatan myydä pois....
...