Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Solifer Sm Racing Edition osa 2.
#1
Elikkä vanhan topicin osa kaksi. Pyörähän on siis Edelleenkin Solifer Sm vm 76, jota yritän aina parhaani mukaan piristellä. Tämänhetkiset virit on 40mm koossa oleva paljonpaljon viilattu vakiopytty, muokattu mantä, 6mm laskettu kansi, 20mm Dellorto phbg, Itsetehty mitoitettu pakoputki, ja viides vaihde. Noilla vireillä ja 13-42 välityksillä mopedi keräsi huippuja GPS:ssään 72,3km/h tasaisella hentoon myötätuuleen. Että jos joku viitsii, niin laskekaa siitä kierrokset, sillä Beetan kierroslaskurilla? Itse en osaa täysin varmasti... Noo viimetopicin lopussa mopedi näytti suurinpiirtein tältä:

.jpg   Weekend0349[1].jpg (Koko: 452,1 kt / Latauksia: 261) Ja nyt tällähetkellä tältä:
.jpg   Weekend0398[1].jpg (Koko: 248,43 kt / Latauksia: 405)
.jpg   Weekend0400[1].jpg (Koko: 384,68 kt / Latauksia: 462) Keulaksi vaihdoin Paiolin keulan ja etulokari on Suzuki S1:sen lokarista muokattu. Ajomukavuuksissa pidon takaa edessä Duron nappularengas ja takana Sheg Shing nappulagummi. Myös takavanne vaihtui Lelau:n navalla varustettuun vanteeseen, jonka myötä sain tähän myös jarrut hidasteeksi. Äänenvaimentimenkin ihan "vahingossa" tähän värkkäilin... Eihän se komea ole mutta pitäähän nyt jonkinlainen naapurisopu säilyttää... Ja toimii. Kuvista poiketen nyt maalattu.

Seuraavaksi laitan tähän kiinni pyödällä lojuvan viilaus operaatiota odottavan koossa 42mm olevan vakiopytyn (on jo vähän valmiiksi viilattu). Siitä tulee sitten hirveä vääntöpytty. Imuaukon työstämisen siitä pytystä jo aloitin, leveyttä on 71-73% sylinteriputken halkaisijasta ja imun ajoitukset 160-180 asteen välillä, riippuen siitä minkälaisen männän tähän teen.

Kommentteja otan ilolla vastaanHymy
...
Vastaa
#2
saas nähä mitä tästä taas tulee Nauru
nyt on tunaki kasassa ja hyvin toimii! Hymy
T:naapuri
Tunturi, the best of the best!
Hae
Vastaa
#3
Onko ™TRP se joka keulii vakio sportilla?
Siis MopedRacerin kaveri?
Tere tulemas soliferiaan!
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#4
juu, tosin sportti ei kauaa ole vakio mutta siitä en sen enempää paljasta Naughty
ja kiitoksia vaan! Hymy
Tunturi, the best of the best!
Hae
Vastaa
#5
Jaa se mies taas lisää viriä suunnittelee? Hymy Tuleeko edes se 14mm gassu kiinni? vai jotain muuta yllättävää?

Tänään ajoin taas GPS taskussa jonkin matkaa, ja näytti maximi nopeudeksi 69km/h.
...
Vastaa
#6
Hommaa pukki sopista öljy vaimennetut iskarit taakse ja lyhyemmät esmes 320 niin tulee tasa painoisemman näköinen, mut muuten maukkaan punanen raaseri Dance
Vastaa
#7
MopedRacer kirjoitti:Tuleeko edes se 14mm gassu kiinni?
noup
Laitahan kuvaa pytystä tänne ni näkkee muutkin millasta tulossa
Tunturi, the best of the best!
Hae
Vastaa
#8
Mulla on itteasiassa tunassa juuri tuollainen vääntöpytty kiinni. Imuajoitus 165, pako 178 astetta, huuhtelut 120. Puchin vakiopytty 2,5 -3,0mm korotettuna (huuhtikset aukeaa kokonaan), mutta muuten vakiohuuhtiksilla. Todella näppärä ajelumopo se on, ja gepsitin 74kmh tossa jokin aika sitten. Putkesta senverran että noin 1050mm pitkä 70mm paksu putki on liian pitkä. abauttiarallaa ~950mm pitkä putki voisi olla parempi. Kunhan kerkeän teen pari lyhyempää testiputkea siihen (pituudet juurikin 90cm päälle) niin näkee mikä toimii. Nyt kierrokset pysyy liian matalina, vaikka pytyssä olisi potentiaalia enempäänkin. Tuolla allekirjoituksen projutopikissa juttua aiheesta.
Hae
Vastaa
#9
Laittelen kuvaa aukoista kun saan ne viimeisteltyä loppuun asti. Beetta, etkö koskenut huuhteluihin ollenkaan? Rolling Eyes minä meinasin niistä millin taikka kaksi ottaa pois, ja asteista en tiedä kun en ole vielä saanut mäntää muokattavaksi. Kehtaatko laskea nuo kierrokset tälle minun tämänhetkiselle sylinterille? keräsi huippuja 5dennellä vaihteella ja 13-42 väleillä siihen 70km/h:n pintaan.
...
Vastaa
#10
Eihän siinä oo muuta kun syöttää luvut laskuriin. Ja joo, en koskenut huuhteluihin ollenkaan, ainut juttu mikä vaikuttaa huuhteluihin on tuo sylinterin korottaminen. Sun mopos kiertää 9400rpm.

Mitäs muuten jos kokeilisit tehdä sen vääntöpyttysi vakiohuuhtiksilla? Tekisit vaikkapa tehomännän kaveriksi tai laittaisit koropalaa pytyn alle. Huuhtiksien viilaaminen on vähän riskaapelia puuhaa, viilauksien jälkeen ei välttämättä enää kuljekaan vaikka periaatteessa mitään ei ole vikana. Pilalleviilatuilla pytyillä kun ei tee mitään.
Hae
Vastaa
#11
Hmm, ihan järkevä idea. Minulta löytyisi jo valmiiksi tomokseen tehty 1mm koropala. Sillä ja kun mäntään tekee noin 1,5mm viisteet niin huuhtelut aukeaa kokonaan. Imuhelmaa joutuu taas sitten lyhentämään 2mm, mutta eipä tuo haittaaWink
...
Vastaa
#12

.jpg   Weekend0421[1].jpg (Koko: 185,23 kt / Latauksia: 213)
.jpg   Weekend0420[1].jpg (Koko: 94,21 kt / Latauksia: 222)
.jpg   Weekend0414[1].jpg (Koko: 147,71 kt / Latauksia: 194)
.jpg   Weekend0416[1].jpg (Koko: 85,02 kt / Latauksia: 189)
.jpg   Weekend0426[1].jpg (Koko: 210,75 kt / Latauksia: 207) Siinä niitä kuvia. Täytyy vielä viimeistellä nuo, ja kiilloittaa...
...
Vastaa
#13
Todella matalalta imulta näyttää. Ja pakoaukko vuorostaan todella pieni. Ilmeisesti vääntöpytyn röörejä vai?
Hae
Vastaa
#14
Niitäpä ne. Imua en aio viilata enempää, mutta pakoa saatan vielä vähäsen avartaa, tällähetkellä leveyttä noin 64%, ja korotettu noin 2mm.
...
Vastaa
#15
Tuli tossa mieleen että meneekö muuten tuota solikassa männänrenkaat imuun asti? Toi on aika leveä imu ja jos renkaat käy siellä niin saattaa kuulua riks raks poks.
Hae
Vastaa


Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML