Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Solifer SM '80
#1
Pistetääs pientä projektijuttua kun tuli liityttyä jäseneksi.

Tänäkesänä iski kipinä että pakko päästä mopoilemaan, tuosta kun meni taas semmonen yli 30kpl pappatuntureita ja exportteja, sattumalta löysin tämän foorumin, ja siitä se ajatus sitten lähti että pakko hakee oma solikka isovanhempien tallista kotiin.Nauru

Tarinaa...
Elettiin vuotta '97 kun silloinen kaverini sai supersportin ja siitä se viiminen kipinä sit lähti omaan mopoon, ei muuta kun kuumeisesti selailemaan keltastapörssiä, sportteihin/supersportteihin ei ollu varaa niin solikkahan sitten tuli hommattua ja osin sen 5-vaihteen/15 hampaisen eturattaan mahdollisuuden takia, ihan kun se 5-vaihteen kanssa kauheasti olis kulkenu, mut pikkupojan ajatuksissa kyllä.Nauru
Ei muuta kun soitto ilmoitukseen (lehtileike tallessa vieläkin) ja isäukon sierran nokka kohti turkua ja mopoa katsomaan.
Ostin mopon paimiosta 27.6.1997. Kyseessä siis pientä laittoa vaativa, rengas puhki/irti ja Bingin osia etittiin nurmikolta mut kaikki löyty.
400mk vaihtoi omistajaa ja mopo sierran takakonttiin, nokka kohti kotia.
Kotiin päästyä renkas paikalleen, ja kaasuttimen kasaus ja sehän lähti käymään.
Seuraavana päivänä sitä tulikin ajettua 3 tankillista bensaa.Big grin
Loppukesästä sitten rupes ärsyttämään sankka sauhu, ja 30km/h huippunopeus, kaasua ei kestänyt kuin puoleen väliin, jarruttomuus, jne.
Pytty pois ja männän renkaat oli palasina 1/11/49 oli viilattu puhki. jne. perus juttuja.
Pytty poraukseen ja tehomännän kanssa takaisin, Bing 1/11/33 13mm imukaulan ja säätösuuttimen kanssa paikalleen ja sehän rupes kulkemaan ja toimimaan.Nauru
Mopo oli ahkerassa käytössä/rakentelussa (hommailin siihen puuttuvia/parempia osia joita en kuitenkaan raaskinut laittaa ikinä kiinni sen takia jos joskus entisöin sen kun olen isoNauru) aina vuoteen '99 kun ostin PV:n johon asensin 60cc pytyn niin ei solikan suorituskyky oikein enää kiinnostanut.
Ostin siihen vielä '00 luokkakaveriltani Dellorto PHBG 16 AS Kaasarin ja asensin sen paikalleen, koeajolenkin jälkeen jätin sen seisomaan.
'02 ostin '90 TZR jammun ja ajoin suoraan A1 kortin kun ei toi mopokortti oikein napannu kun olin siihen mennessä mopoillu jo ihan tarpeeks.
Kunnes eilen tuli fiilis että peräkärryt oman sierran perään ja mopo hakemaan kotiin.
Tänään puhdistin pääsuuttimen ja toisella polkasulla se lähti käymään!Big grin yli 10v. vanhoilla bensoilla.
Tuossa sitte ajelin 2v. poikani kanssa sillä ja nyt pitää saada se museo rekkariin.
Projekti etenee pikkuhiljaa muiden projektien sivussa.Nauru

Tietoa:

Tankki:
Ford Europe Glacier Blue (Spies Hecker)
Oli ennen keltainen

Kone:
-Tehomäntä

Renkaat:
Nokia SM-trial

Tuosta tarvis sitten tehdä museo peli noitten autojen sivussa.
Ja asentaa se vitosvaihe kun sitä 248mk ei ikinä ollut että olis pystynyt ostamaan ne rattaat.
Olis kiva kuulla oikea vuosimalli, millaiset tarrat kuuluu olla, jne. kaikki epäkohdat mitä tuossa on.
Tyyppikoodi 077001
Runkonumero 19 104 jne.
Sähkökaavio/johtojen värit olis kanssa kiva tietää

-Etulokarin kiinnikkeet ovat joku tehny itte
-Rungon takaosa kuuluu olla kromattu
-Takavalo ei kuulu olla tummennettuEmbarassed mutta kuuluuko tuossa olla koko punanen ja se oranssi?
-Etupumput kuuluu olla kromatut
-penkistä puuttuu listat
-takaa ilmeisesti roiskeläppä/millainen?
-pakoputken alkukäyrä kromattu
-pyörän navat hopeat
-oikeat rattaat?
- kaasarin vaihdan orkkikseen kun löydän sen kätköistäni
-jarrupoljin pitäis olla jossain ehjä krominen.
- SM-trial rengas tarvis saada
-uusia tulpanjohto ja joku alkuperäinen hattu.
-Minkä väriset vaijerin kuoret?
Vastaa
#2
Tervetuloa foorumille, on se komiaa kun tänne tulee uusia solikka kärpäsen puraisemia Nauru

Laitappa tuonne galleriaan muutamat kuvat kulkupelistäsi. Pääsevät foorumin SäMä spesialistit kommentoimaan Nauru.
-69 export projekti työnalla.
Vastaa
#3
Thermo-68 kirjoitti:Tervetuloa foorumille, on se komiaa kun tänne tulee uusia solikka kärpäsen puraisemia Nauru

Laitappa tuonne galleriaan muutamat kuvat kulkupelistäsi. Pääsevät foorumin SäMä spesialistit kommentoimaan Nauru.

Joo kuvat lisätty galleriaan ja vastahan mä tän mopon '97 vuonna ostin.Nauru
Vastaa
#4
"-Etulokarin kiinnikkeet ovat joku tehny itte
-Rungon takaosa kuuluu olla kromattu
-Takavalo ei kuulu olla tummennettu mutta kuuluuko tuossa olla koko punanen ja se oranssi? Jep, puna-oranssi kuuluu tuossa olla.
-Etupumput kuuluu olla kromatut kyllä
-penkistä puuttuu listat
-takaa ilmeisesti roiskeläppä/millainen? harmaa, Solifer tekstillä oleva.
-pakoputken alkukäyrä kromattu kyllä
-pyörän navat hopeat ei, vaan alumiiniset, mutta tosin kiillotetut. Merkkiä Maillard.
-oikeat rattaat? 10-35
- kaasarin vaihdan orkkikseen kun löydän sen kätköistäni
-jarrupoljin pitäis olla jossain ehjä krominen. kyllä
- SM-trial rengas tarvis saada Ei saa valitettavasti uutena enää mistään. Hyvällä tuurilla voi jostain rompetorilta löytää, mutta siitä pitää pystyä maksamaan valitettavasti paljon
-uusia tulpanjohto ja joku alkuperäinen hattu. Tulpanhatti merkkiä Beru
-Minkä väriset vaijerin kuoret?" Harmaat. Tarvike vaijereiden kuorien väri on hieman alkuperäisestä poikkeava, mutta kelpaa museokatsastukseen.

Onnea projektiisi, hyvältä kuulostaa!
...
Vastaa
#5
Tere tulemas minunkin puolesta!
Mopedisti nimi merkin henkilöltä voit kysellä niitä vitosen rattaita,itse hommasin häneltä omani 25e hintaa. ei paha Cool Minkäs vuosmallin vehe? pidtä runko numero niin selviää.
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#6
Alotusviestissä oli runkonumeron alkua.
Onko -79 vai -80?
Vastaa
#7
Ohos niimpä olikin,siis 80/81 paitsi että romi etu pumput niin 80 toden näkösesti.
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#8
Tuon vehkeen vuosimalli on 1980.
...
Vastaa
#9
Moottorin numero 133685
Eli 80 vuosmallia siis. mistä sen oikein sit näkee?
Millasiä värejä noissa on ollut?
Millaiset teippisarjat kuuluu olla?
Runko on semmonen siniharmaa ollut joskus.
Mimmonen ilmansuodatin tuossa kuuluu olla sen peltipurkin sisällä?
Vastaa
#10
http://kuvat2.huuto.net/d/e7/afa53d34e86...b-orig.jpg

TÄLLÄINEN. ILMANSUODATIN.
Vastaa
#11
Värikoodien osalta ja miksei muutenkin kannattaa käydä tutustumassa osoitteeseen www.vmpk.fi
Rungon numeron (ja tyyppikilven numeron) perusteella määäräytyy vuosimalli.
Exportin osalta nuo löytyvät soliferiasta http://soliferia.parasiitti.org/pmwiki/p...en_numerot

joku tarmokas voisi laittaa vastaavat SäMistä ja miksei muistakin solikoista
Numerot löytyvät Jorma Valkjärven ja Anssi Siukosaaren kirjasta Solifer, meidän mopedi.
samasa aapisesta löytyy paaaaaljon muutakin joten kirjan hankintaa voin suositella Nauru
-69 export projekti työnalla.
Vastaa
#12
mikkoseiska kirjoitti:http://kuvat2.huuto.net/d/e7/afa53d34e86...b-orig.jpg

TÄLLÄINEN. ILMANSUODATIN.

Jep on toi ulko muovi putki systeemi vaan tallella, mut täytyy ettiä tommonen verkko jostain.
Vastaa
#13
Tänään kattelin vähän rungon väriä ja ihan paikalla oleva väri olis Talbotin sininen mutta löytyy kaava vain 1-kerros metalliväriin ja kaikkia sävyjä ei enää oo eikä niitä saa.
Pitää siis Fiat 498 ottaa pohjaksi ja vaalentaa sitä jonkun verran niin saa sopivan hopean, eittei tuu liian vaalean sininen.Big grin
Vastaa
#14
Oikea hopean värikoodi on Maston 7105.
...
Vastaa
#15
Jep toi mastonin koodi helpotti mun värin hakua ja se löytyi todella hyvä voi sanoa että sama.Nauru
Peugeot/Citroen: EYL Gris Iceland
Vastaa


Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML