Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Solifer export ryyppy
#1
Question 
Elikkä, on nyt sellainen juttu, että soliferissani (Solifer Export Thermomat vm64) on kaasuttimen edessä, ilmaputsarin jälkeen semmonen rikastin läppä (vissiin) ja joku jousi. Eli miten tässä mallissa pitäisi ryypyn toimia? Kytkinkahvan alle kahva ja vaijeri, vai tapilla kaasuttimeen? Tarvis vähän neuvoja tässä ryyppy asiassa? Neutral Kiitokset etukäteen Nauru
Vastaa
#2
64 mallissa on engarwi B11 kaasari. B11 kaasarissa ei ole tuota ryyppyläppää (eikä tyhjäkäyntiruuvia) lainkaan.
Ryyppy on kaasu kahvassa joska pitäsi olla sellaine, että kun siirrät "napin" sivuun(runkoa kohti) niin saat työnnettyä kahvan eteen ja nappi jää sisään. Kaasarissa taasen luistin painuu pohjaan ja luistissa oleva aukko tulee ilmakanvan kohdalle. Tyhjäkäynti taasen säädetään vaijerista
-69 export projekti työnalla.
Vastaa
#3
Mitä asialle voisi tehdä ?

Mikäli kaasukahvassa on tuo nappisysteemi niin etsi sopiva luisti. S11 engarwin vakio nro 196 EI toimi.
näin saat orkkiksen Nauru
Mikäli kahvassa taas ei ole tuota nappia niin ryyppyvipu ja vaijeri. Tässä tapauksessa ei kannata tarjota museomiehelle :\
Molermmissa tapauksissa voit jättää ryyppyläpän paikoilleen. Mikäli teet orkkiksen niin tulppaa tyhjäkäyntiruuvin reikä sopivalla ruuvila. Muista tulpata myös ryyppyvaijerin reikä niin et kesää ajon aikana moskaa moottoriin vaiherin reiästä. Mikäli laitat ryypynvaijerilla niin reikä tulee tulpattua samalla.

Liikenteessä on myä B11 tyyppimerkinnällä olevia kaasareita joissa on tyhjäkäyntiruuvi jamerkintä B11.
Tuo S11, B11 jne merkintä on solikan tehtaan tekosia ja joissain tapauksissa tehdan on merkannut S11 (eli perusmallin) B11 kaasariksi ja aikanaan tulppasivat tyhjäkäyntiruuvin reiän.

[Kuva: t_3459.jpg]
oikean puoleinen on B11
-69 export projekti työnalla.
Vastaa
#4
Ahaa, kiitos selvennyksestä. Tää vuosimalli on kyllä aika hakusessa nyt, kun solikassa on tuo Engarwin s11, et ei taija ollakkaan sitten se 64... Näitä on hankala erottaa toisistaan -.-
Vastaa
#5
jos kyseessä on 64 tai 65 malli niin rungossa moottorin kiinnityksen yläpuolella vaakasuora putki imuilmaa varten.
[Kuva: t_3393.jpg]
64 Thermo on kiintoisa malli ja galleriastani löydät kuvia siihen liittyen.
64 malliin kuuluu M-37 moottori ja 65 malliin taas F-38 moottorin numero löytyy sylinterin alta ylimääräisen kiinnikkeen etupinnasta.
Laita rungon numero tänne niin joku solikka kirjan omistaja kertoo sinulle "lopullisen totuuden" Nauru
-69 export projekti työnalla.
Vastaa
#6
oke kirjoitti:Ahaa, kiitos selvennyksestä. Tää vuosimalli on kyllä aika hakusessa nyt, kun solikassa on tuo Engarwin s11, et ei taija ollakkaan sitten se 64... Näitä on hankala erottaa toisistaan -.-
LLaitappa kuva ajokistasi, mieluusti ilman niitä sivupeltejä niin vuosimalli selviää.
Thermo-68 kirjoitti:jos kyseessä on 64 tai 65 malli niin rungossa moottorin kiinnityksen yläpuolella vaakasuora putki imuilmaa varten.
[Kuva: t_3393.jpg]
64 Thermo on kiintoisa malli ja galleriastani löydät kuvia siihen liittyen.
64 malliin kuuluu M-37 moottori ja 65 malliin taas F-38 moottorin numero löytyy sylinterin alta ylimääräisen kiinnikkeen etupinnasta.
Laita rungon numero tänne niin joku solikka kirjan omistaja kertoo sinulle "lopullisen totuuden" Nauru

Tosiaankin, 64nen on ehkä Exporteista se "mielenkiintoisin" vuosimalli entisöitäväksi...
...
Vastaa


Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML