Viestejä: 1 970
Liittynyt: 01.03.2010
14.12.2011, 20:20
Eli lähtee käyntiin puristuksia on ei väljä, putki puhas,mutta silti ylämäet nitkutellaan ykkösellä 13-38 väleillä? ennen meni saman mäen 3 kepeesti ja isommilla väleillä mutta ei nyt. sytkä ropleemia siis,eli ottaa kiekkoja mutta ei väännä. vaikuttaako kärki väli paljonkin? ja ajotuksia on rämpättu ees taas...
rahalla saa ja solikalla pääsee
Viestejä: 1 616
Liittynyt: 03.03.2011
Viestejä: 166
Liittynyt: 29.04.2010
joo puola tai sytky aivan perseellään.
Solifer sm x2
Termo Export x2
Viestejä: 1 970
Liittynyt: 01.03.2010
säätelen sytkää,mutta just kävin ostaa rakotulkin niin saa sen kohilleen.
rahalla saa ja solikalla pääsee
Viestejä: 1 970
Liittynyt: 01.03.2010
14.12.2011, 23:11
(Viestiä muokattiin viimeksi: 14.12.2011, 23:12, solifer sm 86.)
eipä auttanut kärkien tai ajotuksien säätö,mutta puola lähtee tilaukseen ja konkka + kärjet
rahalla saa ja solikalla pääsee
Viestejä: 74
Liittynyt: 30.11.2009
Tarkistahan pakoputken lisäksi pakoaukon karstatilanne. Voi mennä nimittäin aika pieneksi ja oireilee tukkoisena juuri noin. Nähty ja koettu on.
Viestejä: 1 970
Liittynyt: 01.03.2010
vaihoin puolan = ei vaikutusta. putsasin pako aukon=ei vaikutusta... älkää naurako mutta mikä on sytytys ennakko? meinaako se ajotuksia yms ja kun sytytysennakon pitää olla 1,7-2.0 niin miten sen saa mitattua???
rahalla saa ja solikalla pääsee
Viestejä: 74
Liittynyt: 30.11.2009
solifer sm 86 kirjoitti:vaihoin puolan = ei vaikutusta. putsasin pako aukon=ei vaikutusta... älkää naurako mutta mikä on sytytys ennakko? meinaako se ajotuksia yms ja kun sytytysennakon pitää olla 1,7-2.0 niin miten sen saa mitattua???
Kärkien pitää alkaa avautumaan pari milliä ennen männän yläkuolokohtaa. Laita vaikkapa puutikku (tai ruuvimeisseli) tulpanreijästä sisään ja pyöritä vauhtipyörää koneen pyörimissuuntaan kärkiä hyvässä valossa silmä kovana tarkkaillen. Siitä kohdasta, kun kärjissä alkaa näkyä liikettä, pitäisi tikun/meisselin nousta männän mukana vielä se pari milliä. Itse olen tuolla metodilla säädellyt sytytysennakot jotakuinkin jokaisessa omistamassani mopossa, hyvin ovat toimineet mikäli eivät ole olleet rikki.
Viestejä: 1 616
Liittynyt: 03.03.2011
16.12.2011, 19:15
(Viestiä muokattiin viimeksi: 16.12.2011, 19:17, MopedRacer.)
no laita ne magneeton pohjalevyssä kiinnitysruuvien reijissä olevat ns "keskimerkit" ihan sen pohjalevyn kiinnitysruuvin kohalle IHAN KESKELLE SITÄ RUUVIA, niin sillon se on niin kun sytytysennakon "oletusarvo" ja sillä mopon pitäs toimia jo ihan hyvin ja se täysin oikea ennakko löytyy siitä ihan läheltä keskimerkkiä (yleensä joku 0,5-1mm suuntaan tai toiseen)
...
Viestejä: 431
Liittynyt: 30.01.2010
Ei aina. Esim. tarvikekärjet ovat hieman paksummat ja oikea kohta ainakin itselläni löytyi sieltä melkein aikaisimmasta päästä.
Viestejä: 1 616
Liittynyt: 03.03.2011
no voi olla mutta ite oon neljät eri boshin sähköt säätäny ja ties kuinka monta kertaa, ja aina on ennakko siitä läheltä keskimerkkiä löytynyt...
...
Viestejä: 1 970
Liittynyt: 01.03.2010
Sääjelty taas kaikilla keinoilla mutta tikku systeemillä kun säädin niin tulee liian myöhäss,eli silloin kun mäntä lähtee jo alaspäin. MUTTA kun sitä pohja levyä ei saa käänettyä tarpeeks aikaselle. onko kärjet sitten vaihdon tarpeessa?
rahalla saa ja solikalla pääsee
Viestejä: 1 616
Liittynyt: 03.03.2011
ootko muuten kahtonut säätäessäs että pyörität konetta oikeaan suuntaan?
...
Viestejä: 1 970
Liittynyt: 01.03.2010
joo. ihme hommoo....
rahalla saa ja solikalla pääsee
Viestejä: 1 970
Liittynyt: 01.03.2010
rahalla saa ja solikalla pääsee