Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Ongelma kipinän kanssa.
#16
samalla tavalla se sähkö kulkee konkasta kärkiin ja päin vastoin :wink:
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#17
ennyt löytänyt semmosia ohjeita että ossais säätää kunnolla kohalleen sen sytytyksen ajankohdan ja katkojan kärjet. Elikkä miten säädän sytytyksen ajankohdan ja katkojan kärjet kohdalleen? selkeitä ohjeta kaipaisin Hymy
Hae
Vastaa
#18
Jälleen kerran,mutta antaa mennä.
Riisutaan koppa pois niin että magneetto on esillä. Pyöritetään vauhtipyörästä niin että rako tulee kärkien väliin. Otetaan rakotulkista 0,35mm liuska ja laitetaan se kärkien väliin. Sitten löysätään kärkien kiinnitys ruuvia ja kiristetään eli siis sen jäläkeen on rako sen 0,35mm. Pyöritetään vaikka käynnistys polkimesta konetta jonka jälkeen tarkistetaan kärki väli.
Nyt on kärkiväli kunnossa.
Ajotus säädetään laettamalla työntö mitta tulpan reejjästä ja pyöritetään konetta niin että mäntä on ylimmäs kohdassa. Lukitaan työntö mitta ja mittaus tulokseen lisätään 2mm ja mitta lukitaan siihen. Pistetään mitta takasi pyttyyn ja pyöritetään niin että mäntä tökkää tönäriin. Silloin kärkien pitäisi aaveta. Jos aakee jälestä niin magneeton pohja levy löysätään ja pohja levyä pyöräytetään myötä päevään jolloin ajoitus aekaestuu,ja päen vastoen...
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#19
solifer sm 86 kirjoitti:Jälleen kerran,mutta antaa mennä.
Riisutaan koppa pois niin että magneetto on esillä. Pyöritetään vauhtipyörästä niin että rako tulee kärkien väliin. Otetaan rakotulkista 0,35mm liuska ja laitetaan se kärkien väliin. Sitten löysätään kärkien kiinnitys ruuvia ja kiristetään eli siis sen jäläkeen on rako sen 0,35mm. Pyöritetään vaikka käynnistys polkimesta konetta jonka jälkeen tarkistetaan kärki väli.
Nyt on kärkiväli kunnossa.
Ajotus säädetään laettamalla työntö mitta tulpan reejjästä ja pyöritetään konetta niin että mäntä on ylimmäs kohdassa. Lukitaan työntö mitta ja mittaus tulokseen lisätään 2mm ja mitta lukitaan siihen. Pistetään mitta takasi pyttyyn ja pyöritetään niin että mäntä tökkää tönäriin. Silloin kärkien pitäisi aaveta. Jos aakee jälestä niin magneeton pohja levy löysätään ja pohja levyä pyöräytetään myötä päevään jolloin ajoitus aekaestuu,ja päen vastoen...

Tuossa vaiheessa kannattaa ottaa huomioon että pyörittää konetta oikeaan suuntaan, koska muuten et saa ikinä ennakkoa kohdilleen... Tuli tuota aivopierua yksi ilta pitkään pohdittua, että "jumalauta miksi tämä ennakko ei ole edes samalla planeetalla" kun pyöritin konetta tuossa vaiheessa 2mm takaperin... Razz
...
Vastaa
#20
Niin joo tuo unohtu Naughty
Vasta päivään pyörii tomoksessa vauhti pyörä ja onhan siinä nuoli vielä avuksi...
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#21
Suuret kiitoksen solifer sm 86 ja mopedracerille!!! nyt taas solikka käy ja kukkuu hienosti! kiitos!Hymy
Hae
Vastaa
#22
Jep aivan sama mihin kohtaan sen sammutuspiuhan tinaa,itte just laittelin Thermon levyyn uudet piuhat ja JOPAS olikin tiukka kärkien ja valopuolan väli,niimpä tinasinkin sammuttimenjohdon konkkaan,ei ois enää mahtunu kärkiruuvin alle kokoklimppi eikä kehtaa johtojakaan ohkosemmiksi laitella.
Uudet kärjet se kyllä tarvii jos sen tulille viel haluu,oli ne senverta palaneet,noo tää onkin tämmönen pula-ajan rojekti osat kasattu ja loput tehdään ja etitään kun keretään heh
Hae
Vastaa


Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
  Tervehys !! kanssa mopoilijat Mopoäijä 10 4 135 24.07.2012, 22:03
Viimeisin viesti: MopedRacer
  Ropleema Vaihteiston kanssa Joelis 38 20 739 12.09.2011, 23:21
Viimeisin viesti: Joelis
myBB probleemia jousten kanssa Hurricane-89 2 1 732 27.08.2007, 10:42
Viimeisin viesti: Hurricane-89

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 2 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML