Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Ongelma kipinän kanssa.
#1
Ongelma alkoi siten, että alkoi pätkimään kipinä ajossa ja saattoi välillä sammua täysinkin. Sitten vaihtelin tulppia ja toimi aina hetken hyvin, sitten sama juttu... Sitten rupesin kattelemaan ja en ymmärrä missä vika, välillä kipinä tulee, välillä ei.. Voiskohan olla konkka? Vai oiskoha mahollista et sytytyspuolan ja häiriönpoistajan väline johto on löystyny... ?
Vastaa
#2
No vaikka ensi avuksi säädät sytyn kohilleen katot kärjet yms,sekä puolan ja häiriön poisto johon tieteskii katot. Ja jos sittekin mopedi pottuilee niin oisko konkka.
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#3
jos ne tulpat kestää vaan hetken ja sitten hajoaa, vika on todennäköisesti konkassa.. kipinöikö kärkien välissä mitenkä?? jos kipinöi konkka on ihan varmaan paskana...Hymy
...
Vastaa
#4
Mut välillä kipinöi ja välillä ei ollenkaan. Nauru Katoin just ni konkan ja puolan väline johto oli konkan päässä ihan paskana.. kiinnitys siis. Sitten Otin puolan irti ja rupesin kattelee ni napsahti kokonaa se rispaantunu kiinnitys pois.. oiskohan vika sit siinä ?
Vastaa
#5
Ee oo iso homma kokkeillakkaan!
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#6
Ekana tarkistaisin virtavehkeiden tinaukset ja vaihtaisin sinne uudet varmasti ehjät johdot
-69 export projekti työnalla.
Vastaa
#7
Laitetaas tähän ketjuun kun liittyy kuitenkin aiheeseen. Eli tarkotus olis kasata tyhjään aluslevyyn sytytyspuola, kondensaattori ja kärjet.

Katselin tuolta Sepin laittamaa kytkentäkaaviota http://soliferia.parasiitti.org/keskuste...63#pid4363

Itelle nuo sähköhommat on kyllä ihan vieraita mutta ymmärränkö nyt oikein että voisin kytkennät tehdä esim. seuraavasti:
1. Puolanjohto konkkaan.
2.Kärkienjohto (jousen puolelta) konkkaan
3. Maajohto konkkaan

En ole ikinä kärkiä vaihtanut joten en tiedä montako piuhaa sinne saa ängettyä. Onkohan tossa kärkien asennuksessa jotain muutakin mitä pitäisi erityisesti varoa/huomioida?
Hae
Vastaa
#8
Kyllä kaikki johdot vaan tinataan kiinni konkkaan. Eli puolalta se ohut johto, kärjiltä se johto ja sammutuksen maadoitus johto kaikki kiinni konkkaanHymy niin tselläni on kaikki toiminut.
...
Vastaa
#9
Täh? maajohto konkkaan??? ei ikinä jos minulta kysytään Nauru itellä ei mene kuin kärjiltä yksi johto konkkaan ja siitä yksi johto puolaan.
Ja näin ollut uudesta asti ja tulee olemaan.
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#10
juurikin näin sytytyspuolalta(ohutjohto) ja kärjiltä menee kyllä johto konkkaan, mutta maadotus(tappo katkaisian) johto menee valokatkaisijalle kärkien ruuvin alta siis samasta paikasta kuin mitä konkallekkin menevä johto.
Toimii seuraavasti.
konkka lataa itseensä energiaa kärkien auetessa ja estää näin kipunoinnin kärjissä (tappokatkaisiaa ei ole painettu)
kun tappo katkaisjaa painetaan niin puolan ensiövirta menee suoraan maihin ja estään näin kipunoinin tyystin (eli moottori sammuu)

kärjille tulevat johdot ovat kaikki ruuvin alla joten pikku jakari ja ruuvari riittää kärkien vaihtamiseen.

kärkien vaihtaminen itsessään on varsin simppeli homma. Tosin jos ei ole malli vieressä niin kuvan piirtäminen ja/tai valokuva ei ole haitaksi. Varmistu vain, että kärjiltä tulevien johtojen liittimet eivät kosketa virtapohjaan (maavuoto). Samoin yletöntä ruuvien kiristämistä tule välttää, koska virtapohja on alumiinia. Niin ja muista laittaa mangeeton epäkeskoon ja voitelu tyynyyn vähän vaseliinia niin uudet kärjet eivät kulu niin nopsaan Nauru.
-69 export projekti työnalla.
Vastaa
#11
Mulla on kaikissa viisissä sähköissä ollut johdot sillei, että kaikki tulee kiinni vaan kondensaattoriin. Näin on kaikki toiminut niin kuin pitääkin, myös sammutus.
...
Vastaa
#12
Kai se on sitten makuasia miten ton tekee. Ainakin tuon linkittämäni sähkökaavion mukaan maajohdon voi käsittääkseni liittää joko kondensaattoriin tai kärkiin. Katotaan nyt kumpi on helpompi tehdä. Kiitoksia taas nopeasta avusta!
Hae
Vastaa
#13
kärjissä minulla se maajohto tulee kärkiin. vissiin ihan sama mihinkä Razz
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#14
joo toiminnallisesti on ihan sama laittaa tappokatkaisijan johdon kärkiin vai konkkaan. Alkuperäisessä rakenteeessa se ainakin exportissa tulee ruuvin alle kärkiin.
-69 export projekti työnalla.
Vastaa
#15
Minulle on aina isäukko opettanut että se tinataan siihen konkkaanHymy Ja sillä ollut Soliferi koko ikänsä, vuosimallin 76 läskitankkiHymy
...
Vastaa


Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
  Tervehys !! kanssa mopoilijat Mopoäijä 10 4 093 24.07.2012, 22:03
Viimeisin viesti: MopedRacer
  Ropleema Vaihteiston kanssa Joelis 38 20 646 12.09.2011, 23:21
Viimeisin viesti: Joelis
myBB probleemia jousten kanssa Hurricane-89 2 1 717 27.08.2007, 10:42
Viimeisin viesti: Hurricane-89

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML