Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Soliferin Viritys!
#31
Meinasitteko siis kun viilaa helmasta niin vakioputki alkaisi kuristamaan? Kantta voin laskea, jos jostain saan toisen kannen, ettei tuota nykyistä tarvi sörkkiä. Täytyy tässä pikkuhiljaa alkaa laittelemaan tuota mopoa iskukuntoon ja samalla tehä se projektitopikki tuonne Cool
Hae
Vastaa
#32
Kanavien kiillotuksesta ei ole muuta kuin tekemisen iloa. Kun moottorin tehoa nostetaan, niin siitä pyritään saamaan mahdollisimman iso virtaus läpi. Ja polttomoottorit toimivat ilmaylimäärällä, joka antaa jo vähän ajatusta noille viritysohjeille.

Pakoaukon karstoittuminen on mopon tapa ilmaista kuljettajalleen liian vaisusta ajotavasta. Wink
Vastaa
#33
no on siitä pakokiillotuksesta se hyöty ettei karsta tartuSmoke. imusta en sitten tiedä.
...
Vastaa
#34
Rustinki kirjoitti:Ja polttomoottorit toimivat ilmaylimäärällä, joka antaa jo vähän ajatusta noille viritysohjeille.
Mitä tällä tarkoitat?
Vastaa
#35
Antsa kirjoitti:
Rustinki kirjoitti:Ja polttomoottorit toimivat ilmaylimäärällä, joka antaa jo vähän ajatusta noille viritysohjeille.
Mitä tällä tarkoitat?

Se on hienosti kerrottu, että valtaosa moottorissa virtaavasta jutusta on ihan tavallista ilmaa, johon sekoittuu pentsiiniä. Jotka muodostaa kaasun, josta tehdään sitten erillaista kaasua pakoputkeen.
Vastaa
#36
Weigga kirjoitti:Meinasitteko siis kun viilaa helmasta niin vakioputki alkaisi kuristamaan? Kantta voin laskea, jos jostain saan toisen kannen, ettei tuota nykyistä tarvi sörkkiä. Täytyy tässä pikkuhiljaa alkaa laittelemaan tuota mopoa iskukuntoon ja samalla tehä se projektitopikki tuonne Cool

Vakioputkihan kuristaa ihan helvetisti jo ihan vakioromppeilla, siis tämä uudenmallin penkinaltamenevä. Eli siihen on jo melkeinpä mikä vaan paremmin virtaava hyvä vaihtoehto. Ilmanputsarinvaihdolla saa lisää vääntöä ja jos ei vieläkään riitä niin 14mm kaasareita saa aika halvalla.
Vastaa
#37
niin no jos haluat solikkas kulkemaan noin 60-65km/h tee näin:
-vaihda putki
-vaihda ilmanputsari
-laita 12 tai 13 piikkinen eturatas
-tarkista että kaikki säädöt on kohdallaan ja säädä mahd. (ennakkoa voi laittaa pikkasen aikasemmalleen mutta ei pakollista tuo vähän tehoa, mutta vain HIPAISUN verran Hymy)
-hommaa mahdollisesti toinen kaasuti (ei pakollista mutta tehoa tulee)
-hommaa toinen ns B kansi jota voit sitten laskea (ei pakollista, tuo vaan vääntöä)

Näillä solikka kulkee vähintään ton 60km/h tietysti väleistä riippuen. JA MUISTA ETTÄ VAKIO OSIIN EI SAA KOSKEA ELLEI OMISTA TOISTA SAMANLAISTA VÄHÄN HUONOMPIKUNTOISTA...

Smoke
...
Vastaa
#38
Itse en antaisi mitään ehtoja vakio-osiin koskemisen suhteen.

Halvin keino millä saat moposi kulkemaan on ajaa leuka tangossa perse tarakalla Hymy
Vastaa
#39
en minäkään ole tosiaankaan sitä mieltä että niitä saa muokata, vaan meinasin sitä että jos on jo valmiiksi muokattu tai muuten huono eli ei alkuperäiskuntoinen osa niin sitä sitten vaan muokkaamaan. Mutta jos esim täysin ehjä laskematon ja muutenkin muokkaamaton vakiokansi niin SIIHEN -EI- SAA KOSKEA!!!
...
Vastaa
#40
ylempänä se jo tulikin!
rahalla saa ja solikalla pääsee Cool
Vastaa
#41
Joo täätyy alkaa laittamaan tuota solikkaa sitten kun keli vähän lämpenee, koska löytyy vaan tuommonen "puolilämpönen" talli.
Vakio-osia ei ole tarkotus mennä laittamaan piloille vaan tuollei kevyesti vaan saaha pikkusen sitä kulkua. Mutta jokatapauksessa tässä kevään mittaan rupean laittamaan
Hae
Vastaa
#42
oikein! vakio osat pitää jättää rauhaan Cool
...
Vastaa
#43
juu vakio osat rauhaan...ite just ostin 41.5mm pytyn+viilattuNaughty .....eiköhä ruveta pääsemään 55-60km/h ja kiihtyyy Mosh . tuleee tuo pytty vakio bing vakio putki ja rattaat katotaan kuhan kulkemaa saahaan Naughty Naughty Naughty
Hae
Vastaa
#44
Rustinki kirjoitti:Ja polttomoottorit toimivat ilmaylimäärällä, joka antaa jo vähän ajatusta noille
Rustinki varmaankin tarkoittaa. Kaikki sellainen joka lisää kaasuttimen Läpimenevän ilman määrää on hyväksi jos meinaa virittää. Johtuu yksinkertaisesti siitä, että kaasarin läpimenevä ilma ottaa bensaa mukaansa (ainakin engarwissa) luistikammion pohjalla olevan putken kautta. Enemmän ilmaa = enemmän bensaa yksinkertaista eikö totta Nauru. Tosin liika on liikaa itse 14 kesäisenä olin sovittelemassa 250 kuutiosen monttukoneen 2 kurkkuista kaasaria pappatunturiin Nauru. Ei riittänyt enää sylinterissä tilavuus vaan juuri ja juuri sai työtömällä käyntiin ja bensa valui pakoputkeen ja paukkui siellä.
Mitä kanaviin tulee niin pinnansileydellä on merkitystä kyllä koska epätaisinen pinta aiheuttaa pyörteilyä ja siten pienentää tehollista pinta-alaa kanavassa. Kuinka paljon tuolla on todellista merkitystä mopon tehoissa on toinen juttu.
Kannattaa kuitenkin varmistua ettei sylinterin alapään tiivisteen reuna ole kanavan sisällä. Eli tiivistettä mallatessa kannaa katsoa, että tiiviste jää kanavien lohkonpuolelle eikä tee liparetta kanavaan. Sama juttu imupuolen tiivisteiden kanssa.

Niin ja kunnossa olevat vakio osat jätetään sitten rauhaan Nauru
-69 export projekti työnalla.
Vastaa


Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
  Soliferin viritys huippuunsa kisamopoksi!! sorateiden virtuoosi 16 9 995 04.06.2007, 14:57
Viimeisin viesti: Sipoon-solivieteri
  Soliferin pikku viritys Perunakeisari 17 10 986 03.05.2006, 8:08
Viimeisin viesti: kaihis

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML