Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Solifer SM Läskitankki Projekti
#1
Päätin tehdä nyt tuosta Solikastani oman topicin tänne Soliferiaan, Kun nyt kumminkin on merkkiin keskittynyt sivusto.
Mutta asiaan, eli:
Ostin Soliferini 5.syyskuuta.2009 Rompetorilta Hämeenkyröstä. Hintana oli 20e, Kyseistä rahasummaa vastaan sain puutteellisen Läskitankki Soliferin ja vielä paskemman HMW tai Emw tai jonkun wanhan polkumopedin koneen.
Tässä kuva Solikasta ostopäivänä: http://i974.photobucket.com/albums/ae227...olokku.jpg

Tämän Sollen ulkonäölle en aio tehdä _Mitään_ Se on minun mielestäni täysin toisi-sijainen asia mopoissa. Tekniikka tulee ensin.

Solikalle asetan tavoitteen: Vähintään 80km/h 4vaihteisella laatikolla, 10mm kiertarilla, 16mm PHBG:llä, Suppanan kannella ja 38mm vakio sylinterillä.

Tässä pari kuvaa tekniikasta:
Sylinteri:
[Kuva: Solikkaa.jpg]
Tuleva putki:
[Kuva: nelli.jpg]
2 Paskaa mosaa, Näitä tullaan hankkimaan vielä pari:
[Kuva: Solikkaa2.jpg]

Eipä taida olla vihkiytyneelle Solifer-Miehelle, Tai naiselle- kovinkaan kummoinen projekti. Mutta minä en ole Solikoitten kanssa leikkinyt kauheesti, Enemmänkin noiden PV-Suzukien kanssa. Niistä löytyy sitten kuvia allekirjoituksessa olevasta linkistäNaughty , Ainoat ajo-kokemuksetkin Solifereista on kaverin Automaatti-Exportilla joka kulkee sen 45km/h Rolling Eyes

Ideoita ja ehdotuksia saa ladella minkä kerkiää, Kestän myös kritiikkiä tekemistäni virheistä/vääryyksistä (PV-Foorumi opettaa...)

Tällähetkellä ostoslistalla on ainakin Kampuroita,Vauhtipyörää ja varmaankin pari Tomos moottoria, Eli siis rahaa palaa Nauru

Kuvia tulee joskus ja jouluna kun projekti etenee mutta kuittaan tältä iltaa.

Mazak-
Hae
Vastaa
#2
Morjens,

Tänään tullut haettua postista muutamalla kympillä solkkuun osaa:

Alakerta josta kampi poikki ja vauhtipyörä kateissa: http://i974.photobucket.com/albums/ae227...ikkaa4.jpg

2kpl Magneettonkoppia ja 2kpl kaasareita, Toinen Encarei ja toinen vissiin Bing? : http://i974.photobucket.com/albums/ae227...kaa3-1.jpg

2kpl Sylkkiä, Toinen AutomaattiSolkun pikkupytty ja toinen isoripainen. Molemmat 38mm, yös mäntiä tuli kaksi joista toinen 12mm tapilla merkkiä Meteor: http://i974.photobucket.com/albums/ae227...kaa2-1.jpg

Ja tässä vielä kuva kansista, Molempia ilmeisesti laskettu: http://i974.photobucket.com/albums/ae227...kkaa-1.jpg

Kohta menen tallille viilaamaan sitä isoripasta pyttyä, Kuinkahan korkeeks ton Soliferin pakoaukon voi vetää että on vielä edes jotenkin ajettavissa?

Kampiakselia ja vauhtipyörää saa tarjota mieluiten hhhalvalla.

Kysynpäs vielä että voiko tohon Tomoksen lohkojen väliin pistää tiivistemassaa, kun siellä on ollut tehtaalta toi paperitiiviste?
Hae
Vastaa
#3
mulla ainaki toiminu hyvin tolla massalla
Vastaa
#4
Ite käytän tiivisteliimaa,ja on p*rkeleen tujua kamaa,pysyy lohkot tiiviinä Hymy Suosittelen. Kannattaa käyttää hanskoja sen levittämisessä,muuten voi tulla hieman liimaiset sormet ja ei lähe ihan normi pesuaineilla pois Nauru
Vastaa
#5
Siis olenhan mnä käyttänyt ennenkin tuota massaa noissa Peeveissä, Mutta kun tomoksessa on ollut paperitiiviste lohkojen välissä, Niin ajattelin että sinne ei mahdollisesti käy se massa kun se on paljon ohkasempaa kuin tiivistepaperi. Tässä yksi esimerkki:

Mulla oli korjattavana sukulaisen Derbi, Jossa oli kiksin voimansiirtoratas paskana. Rattaan vaihtamiseksi oli kytkinkoppa aukastava.
Avasin kopan ja vaihdoin rattaan, Rupesin laittaan koppaa takasin mopoon kiinni, tiivistemassaa kopan tiivisteenä.
Koppa kiinni ja loput koneesta kasaan. Rupesin polkemaan käyntiin sitä mopoo mutta kappas! Eipäs poljin palautunut, No sitte koppa auki taas ja ihmettelemään miksi se ei palaudu? No kaikki näytti olevan kunnossa ja koppa taaaaas kasaan, Massaa kopan tiivisteenä. Eikä taaskaan palautunu poljin.
Sitten viimeisenä keksin tehdä tiivistepaperista sen tiivisteen. Löin koneen kasaan ja kokeilin, Poljin palautuu!

Jotkut moottorit vaan on niin tarkkoja noista välyksistä että massaa ei voi käyttää.
Hae
Vastaa
#6
Voipi olla juu. Mutta itse olen aina käyttänyt sikafleksiä normi tiivisteen molemmin puolin lisätiivisteenä ja aina on toimiut. Nykyään tulee käytettyä tuota platic paddingin gaskettia, se on hyvää ainetta.
Solifer sm -82, joka paikan menomopo.
Vastaa
#7
Mazak- kirjoitti:Jotkut moottorit vaan on niin tarkkoja noista välyksistä että massaa ei voi käyttää.

Sitä varten Tomoksen moottorin kaikissa akseleissa on "shimmi-aluslevyjä" että niitä poistamalla välykset saa mallattua kohilleen...
Solifer SM-80
Solifer SM-84
Solifer SMA (osia)
Tunturi DXL -83
Hae
Vastaa
#8
No päätin nyt sitten tehdä sen lohkojen tiivisteen ihan vaan tiivistepaperista, Jonka molemminpuolin levitän Sikaa.
Luulis pitävän Hymy

Vauhtipyörää saa tarjoilla.

ja kuinkahan korkeeksi Solkun pakoaukon voi vetää että on vielä jotenkin ajettavissa? Kaasari 16mm PHBG lortto.
Hae
Vastaa
#9
Mazak- kirjoitti:No päätin nyt sitten tehdä sen lohkojen tiivisteen ihan vaan tiivistepaperista, Jonka molemminpuolin levitän Sikaa.
Luulis pitävän Hymy

Vauhtipyörää saa tarjoilla.

ja kuinkahan korkeeksi Solkun pakoaukon voi vetää että on vielä jotenkin ajettavissa? Kaasari 16mm PHBG lortto.

Vedä vaikka 2mm korkeemmaks. Muistathan että sitä sitten korennetaan ylöspäin, sen saatoit tietääkkin mutta oli pakko varmistaa. Hymy
Solifer sm -82, joka paikan menomopo.
Vastaa
#10
Oonhan mä viilannu paritusinaa Peeveen pyttyä niin suurin osa perusjutuista on tiedossa Hymy
Täytyy kokeilla se korkeus sitten ku pääsee koneen kimppuun ihan kunnolla :/ Pitäisi vielä hommata se kampi ja vauhtipyörä.
Hae
Vastaa
#11
Nyt olis sitten kampiakseli tiedossa, Hintaa sille on 8e.
Magneettonpuolelta on kierrehuonona. Käväisen huomenna hakemassa sen ja laitan vaikka pari kuvaa siitä sitten.
Hae
Vastaa
#12
Nyt on sitte kampiakseli ostettu, 10e siitä maksoin kun tuli laakeritkin mukaan.

Isäntä oli korjannut kierteenkin siittä tänään, vaikka piti itse korjata se huomenna koulussa.
http://i974.photobucket.com/albums/ae227...Kampi1.jpg

Tossa vielä kuva kampiakselista:
http://i974.photobucket.com/albums/ae227...Kampi2.jpg

Jos vaikka huomenna alkais kasaan konetta Hymy

Vauhtipyörää saa tarjoilla. Hhhalvalla.
Hae
Vastaa
#13
Hyvän kaupan teit, hyvälle näyttää.
Solifer sm -82, joka paikan menomopo.
Vastaa
#14
Jeps, Kasasin eilen sitä konetta ja muuten kaikki sujui hyvin mutta menin paskomaan sen kampiakselilla, kytkimen puolella olevan neulalaakerin :S
Antakaas joku sen laakerin mittoja jos sattuis löytymään sellainen jostakin romukopasta.

1 Vauhtipyöräkin on kiikarissa, Pitänee soittaa myyjälle.
Hae
Vastaa
#15
Mittaa kytkinkellon sisähalkaisija ja kampiakselin ulkohalkaisija. Pituuden saat kun mittaat kytkinkellon laakeripesän syvyyden. Tuollaista neulalaakeria on hankala ruveta mittaamaan.
Solifer sm -82, joka paikan menomopo.
Vastaa


Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
  Solifer Sm projekti Aapo Pajarinen 20 7 911 06.01.2016, 2:00
Viimeisin viesti: AFTTLT
  Solifer SM-81 kunnostus projekti super1 26 41 722 26.08.2011, 0:30
Viimeisin viesti: Antsa
  solifer kilpiin projekti soturi 81 66 054 22.02.2010, 23:46
Viimeisin viesti: soturi
  solifer sm-80 projekti jaska 15 24 453 28.06.2009, 0:55
Viimeisin viesti: Hessu

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 2 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML