Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Solikasta monttupyöräksi
#1
Noniin,palaillaampa taas solikoiden ääreen.Tuli kaverilta hommattua rullaava runko,joka vaatii pientä kunnostusta.Konetta ei ole.Keksin sitten että teen tästä monttu/stunttipyörän.Moottoriksi ei tule tomosta,vaan joku tehokkaampi,mutta 2-tahtisessa pysytään..Runkoahan joutuu tottakai muokkaamaan,joten samalla sitä täytyy myös vahvistaa tulevaa tekniikkaa varten..
Pientä listaa mitä täytyisi tehdä:
-Rungon&tankin hiekkapuhallus tekemättä
-Keulan remontti Aloitettu
-Uudet jarrupalat tekemättä
-Vanteiden läpikäynti,ja maalaus tekemättä
-Kiilloitettuja yksityiskohtia Aloitettu
-Keulimarauta Aloitettu
- +7cm takahaarukka Aloitettu

Väreistä sen verran,että tankki tulee sinisellä ja runko mustalla,toki siistejä värejä voi ehdottaa!
Tätä projektia ei pilata kiireellä,tallissa seisoo muutenkin yksi derbi-projekti levällään,Ja tekniikan osto on vasta keväällä/kesällä..Kuvia tulee sitä mukaa kun projekti etenee!!!
Vauhti korjaa virheet..
Vastaa
#2
pistä koneeks 250cc yyzetan kone Nauru Nauru
Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi.
Vastaa
#3
ei kannata, et saa solikkaas ikinä alas taivaalta tolla koneella Nauru
Vastaa
#4
Tarkoitus olisi laittaa joku 80-125cc 2t crossin kone,mutta näkeepä sitten myöhemmin..
Vanhoja kotareita saisi kyllä halvalla,jos sellaisesta tekniikka... Wink
Vauhti korjaa virheet..
Vastaa
#5
Onko kehtorunko? Laita rämän kone Nauru
Vastaa
#6
Mulla on yks SM 81:sen ruho,jossa oli aikoinaan kiinni muistaakseni 250cc suzuki DR:n kone. Vieläki samainen runko on tallessa ilman tekniikkaa
Vastaa
#7
Laita ilmajäähy tekniikka niin on ajanmukainen.
Vastaa
#8
Sokant kirjoitti:Onko kehtorunko? Laita rämän kone Nauru
Ei ole kehtorunko,mutta rakennetaan sellaiseksi.Runko taitaa olla -77 ellen väärin muista.
Ilmajäähdytteinen tekniikka olisi muuten passeli,mutta monttukäyttöä ajatellen lämmöt voi nousta liian paljon..
Vauhti korjaa virheet..
Vastaa
#9
Tuossapa kuvaa koko hässäkästä +7cm takahaarukalla.Nakkasin läpällä tuohon päälle yzf450 Penkinjatkeen Hymy
[Kuva: Kuva038.jpg]

Pystyykö tuota Idealin keulaa purkamaan tämän pidemmälle? Itse en ainakaan keksinyt miten liukuputket irtoavat nuista "ulkokuorista" Rolling Eyes
[Kuva: Kuva040.jpg]
Huomenna muutama osa koululle mukaan,ja hiekkapuhaltamaan jos vain pääsee..
Vauhti korjaa virheet..
Vastaa
#10
Tökkäät pitkän hylsyn liukuputken sisälle ja avaat, en satu vaan muistamaan mikä koko mutta koittamallahan se selviää.
Vastaa
#11
Kymppimillin hylsy. Itse hitsasin semmosesta pienestä hylsysarjasta peräisin olevan jatkovarren vanhan jarrutangon päähän, siihen voi sitten vaihdella eri kokoja jos tahtoo. Ylttyy syvälle. Sitten jarrutangon toiseenpäähän mutka, ja lukkopihdit siihen mutkaan ja siitä vääntää.
Solifer sm -82, joka paikan menomopo.
Vastaa
#12
Voisi olla hieno ihan alkuperäisellä takalokarilla ja eteen ts:sän muovi lokari.
Vastaa
#13
alkuperäisestä takalokarista ei ole jäljellä juuri mitään,etulokari sitten löytyy.
Tuosta rungosta on penkin jälkeen jatkuva runko rälläköity kokonaan pois..
Vauhti korjaa virheet..
Vastaa
#14
Keulimarauta soviteltu kiinni.
Maksimi kulma on yli klo 12,melkeinpä klo1 kohdalla: http://www.aijaa.com/v.php?i=4952170.jpg
Vauhti korjaa virheet..
Vastaa
#15
meinasitko saada klo 1 keulaaNauru
Vastaa


Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML