Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Solifer SM -80 Kesäkruiseri kuntoon...
Juu tulipahan laitettua pidemmät välit ja säädettyä sytkää. Vaihdoin ensin ne välitykset ja totesin että noilla ketjuilla ei 14piikkinen mahdu koska ketjut jäävät liian lyhyiksi. Nooh 13piikkinen vaikuttaa olevan oikein mainio välitys, jaksaa kiihtyä ok ja pystyy jopa sisäänajossa pitämään 40km/h matkanopeutena ilman älytöntä revitystä. Ainoa ongelma ilmeni siinä että kiitos eturenkaan siirtymisen eteenpäin alkoi takajarru jumittamaan koska takahaarukka otti kiinni takajarruvipuun. Ilmeisesti tuossa vanteen ja haarukan välissä on ollut joskus prikka mutta joku on sen joskus kadottanut. Pitää lyödä joku sopiva määrä prikkaa tuonne jotta saa luotettavasti toimimaan.

Tuon jarruongelman kanssa tapellessa meni niin paljon aikaa etten ehtinyt paneutumaan ollenkaan sytkän tarkkaan säätöön vaan näppituntumalta vedin sytkää aikaisemmalle ja nyt tuntuu että yhdessä kylmemmän tulpan kanssa ei kuumene enää samalla tavalla ja uskaltaa ajaa isommilla kierroksilla mutta eipä nouse enää oikeastaan mäkiä mitenkään fiksusti. Kiihtyy tasaisella ihan ok (eli kuten pikkusen pidemmillä välityksillä sopiikin odottaa) mutta ilmeisesti tuo 13piikkinen veti kierrokset juuri ja juuri liian pieniksi mäkiin ja joutuu nyt pykältämään yhtä pienemmälle kun aiemmin. Pitää joko tänään tai tuossa lähipäivinä ihan rauhassa katsoa tuo säätö kohdilleen tehon maksimoimiseksi ja lämmöntuoton minimoimiseksi.

Ja juu tuo pytty nyt pitää muutenkin katsoa jääkö tuo ns "vakiopytty" leimapytyksi ja porautan tuon muistaakseni rajummin viilatun pytyn tuohon ja nautin vähän paremmista tehoista. Muistelen nimittäin että tuo meni tuolla isommin viilatulla 13mm Bingillä, 12/35 väleillä, osittain lasketulla kannella ja osittain tyhjätyllä vakioputkella jo lähemmäs sen 60km/h kun vaan kehtasi kierrättää (tosin kytkin luisti silloin joten viimeiset huiput jäivät kokeilematta).
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80

Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
Hae
Vastaa


Tämän keskustelun viestit
RE: Solifer SM -80 Kesäkruiseri kuntoon... - Joonas_P_K - 17.03.2014, 16:14

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 1 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML