Rekisteröidy Soliferian käyttäjäksi


"Solifer-harrastajien asialla jo vuodesta 1999."

Pytyn hoonaaminen kotikonstein
#16
Tässäkohtaa rustinki on hieman väärillä jäljillä. Miksikö ?
No mootorissa voima siirtyy männästä kierokangenkautta kammelle jne. Paineet ovat jotain ihan muuta kuin kompressoreisssa. Hoonausurat ovat syys miksi porauksen jälkeen kulkupeli on sisäänajettava. MAhdollsiimman sileä ja tasainen pinta on se mihin pyritään. Koska silloin tiivistys on paras mahdollinen ja sileässä pinnassa renkaat pysyvät parhaiten paikoillaa eikä niihin kohdistu kiertävää voimaa.
Miksi ajopeleissä ei ole perushuoltona tuota hoonausta jo tehtaan määräämänä ? no kun sitä ei tarvita ellei sylinteri/mäntä/rengas ole liikaa kulunut

Kompressorissa voima taas tulee kampiakselita jne... ja paineet ovat pieniä verratuuna polttomoottoriin.
Miksikö hoonaaminen parantaa kompuran tehoa ? Pintaan juuttuva öljy toimii tiivisteenä. Mahdollisesti renkaitakin on kompuroihin ylikokoina en teidä asiaa tarkemmin.
-69 export projekti työnalla.
Vastaa


Tämän keskustelun viestit
RE: Pytyn hoonaaminen kotikonstein - Thermo-68 - 01.02.2012, 22:36

Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja...
Keskustelu: Kirjoittanut Vastaukset: Katsottu: Viimeisin viesti
  Pytyn maalaus BicMac 5 6 592 18.12.2013, 23:06
Viimeisin viesti: BicMac
  pytyn puhdistus solifersm81 5 6 095 03.02.2012, 19:53
Viimeisin viesti: solifersm81
  pytyn porautus solivieteri 5 7 973 09.07.2009, 12:24
Viimeisin viesti: solivieteri

Vaihda huone:


Keskustelua selaavat: 2 vieras

© Petteri Bamberg 2016

Tutustu Smartyyn Validoi CSS Validoi HTML